فن سردخانه ای چیست

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
علی
14:7
دو شنبه 31 خرداد 1400

در یخچال های بدون سرما که در پایین کابینت ، داخل محفظه کمپرسور قرار دارند ، از فن کندانسور استفاده می شود. فن هر زمان کمپرسور کار می کند ، کار می کند و هوای خنک اتاق را از طریق جلو پنجره جلو می کشد ، و آن را از طریق سیم پیچ های کندانسور ، روی کمپرسور گردش می دهد و جلو پنجره جلو را به داخل اتاق می رساند. هوای در گردش به خنک شدن کمپرسور و مبرد در سیم پیچ های کندانسور کمک می کند. هوا همچنین به تبخیر آب درون ظرف تخلیه کمک می کند.

در صورت توقف فن ، دمای مبرد افزایش می یابد و ممکن است فن سردخانه  کمپرسور بیش از حد گرم شود. در نهایت ، ممکن است غذا خراب شود.

برای بررسی موتور فن کندانسور ، ابتدا یخچال را از برق بکشید و آن را از دیوار دور کنید. درپوش دسترسی عقب را از محفظه موتور جدا کنید. برای پاک کردن گرد و غبار از پره های فن ، موتور و کندانسور از یک برس استفاده کنید. سپس ناحیه را کاملاً با جاروبرقی تمیز کنید.

پره فن را بچرخانید تا ببینید آیا آزادانه حرکت می کند یا نه. اگر موتور متصل شد یا اصلاً تکان نمی خورد آن را تعویض کنید.

tb_3204_1.gif
برای تعویض موتور ، دو سیم آن را به قسمت انتهایی دنبال کنید و آنها را با استفاده از یک انبردست سوزن-بینی جدا کنید (شکل 1). در مرحله بعد ، از یک درایور مهره یا پیچ گوشتی استفاده کنید تا پیچ های نصب شده را که مونتاژ فن و براکت را بر روی تقسیم کننده فلزی در محفظه موتور نگه دارید ، بردارید.

3204_2.gif
با دقت مجموعه را از محفظه موتور خارج کنید. بعد ، با عقب کشیدن مهره مستطیلی نازک که فن را به موتور محکم می کند ، تیغه فن را از موتور جدا کنید (شکل 2).

بعد ، تیغه فن و واشر لاستیکی را از شافت موتور خارج کنید.

3204_3.gif
براکت نصب را از موتور فن قدیمی خارج کرده و روی موتور جدید نصب کنید (شکل 3). سپس واشر لاستیکی و تیغه فن را روی موتور جدید نصب کنید. مهره را محکم کنید ، مجموعه فن را دوباره نصب کنید و سیم های موتور را به بلوک ترمینال وصل کنید. بررسی کنید سیم در مسیر تیغه یا موتور نباشد و فن آزادانه بچرخد. درپوش دسترسی عقب را نصب کنید ، سپس یخچال را دوباره به برق متصل کرده و آزمایش کنید.

3204_4.gif
یک موتور فن خازنی جدید را می توان از تولید کننده یخچال یا توزیع کننده قطعات لوازم خانگی محلی تهیه کرد. هنگام سفارش موتور جدید ، شماره ساخت و مدل یخچال خود را به شرکت تحویل دهید. موتورهای فن کندانسور بین 40 تا 60 دلار قیمت دارند.

این محتوا توسط شخص ثالث ایجاد و نگهداری می شود و برای کمک به کاربران در ارائه آدرس های ایمیل خود ، در این صفحه وارد می شود. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این و محتوای مشابه را در piano.io بیابید
بیشتر از خانه

چگونه می توان حیاط خانه خود را با قرار دادن سبز ساخت
 Pop Mech Pro

30 جالبترین محصولی که به صورت آنلاین کشف کرده ایم

40 راه برای تبدیل یک باغ کوچک

 

https://www.popularmechanics.com/home/how-to/a155/1275621/#:~:text=The%20fan%20runs%20whenever%20the,refrigerant%20in%20the%20condenser%20coils.



تعداد بازدید از این مطلب: 37
بازدید : 37

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود